top of page
כתבות אחרונות  
0.png

לא רוצים להפסיק את אמצע החיים מסרטן שנגרם מזיהום!

​זיהום האוויר בחיפה אחראי לכך שיש תחלואה ותמותה גבוהים יותר באיזור מפרץ חיפה לעומת מקומות אחרים בארץ בשורה של מחלות כמו אסתמה, מספר סוגי סרטן, מחלות לב, ונזקים לעוברים ולילדים באיזור. מחקרים על קשר בין זיהום ותחלואה ברחבי העולם ידועים זה עשרות שנים, ובשנים האחרונות התחזק הבטחון המחקרי בנושא, לדוגמה זיהום אוויר הוכרז על ידי ארגון הבריאות העולמי כגורם מסרטן וודאי בבני אדם. מחקרים על קשרים בין מוקדי זיהום בחיפה לבין מחלות שונות קיימים עוד משנות ה-80 אך לרוב מחקרים אלה לא הגיעו לידיעת הציבור. בעקבות מאבק ציבורי הוחלט על קיומו של סקר אפידמיולוגי שיבדוק את הטענות. באפריל 2015 הצטרף משרד הבריאות לטענה שיש קשר בין זיהום האוויר בחיפה לבין הזיהום בה, ובה בעת המשרד להגנת הסביבה נערך להכרזה על האיזור כ"אזור מוכה זיהום".

בשנים האחרונות יש מחקרים רבים ומוצקים יותר המצביעים על קשר מהותי בין חשיפה לזיהום אוויר וכן זיהום באופן כללי יותר, לבין שורה ארוכה של מחלות. לפי פרסום של ארגון הבריאות העולמי משנת 2014, זיהום אוויר הוא גורם סיכון משמעותי למספר מצבים רפואיים כולל שבץ מוחי, מחלת לב, מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), סרטן ריאות ומחלות נשימה מדבקות (כמו דלקת ראות, שחפת). בנוסף למחלות אלה קיימים קשרים שנמצאים במחקר בין סוגים שונים של זיהום אוויר לבין אוטיזם, פגיעה בעוברים ובילדים, היפראקטיביות, פרקינסון, סוכרת ועוד. ההשפעות הבריאותיות שנגרמות על ידי זיהום אוויר עלולות לכלול קשיי-נשימה, צפצופים בנשימה, חירחור, שיעול, אסתמה, ברונכיט והחמרה של מצב מערכת הנשימה ומערכת הלב. השפעות אלה יכולות להוביל לשימוש מוגבר בתרופות, ביקורים רבים יותר אצל רופאים ובחדרי מיון, עליה באשפוזים, וקיצור תוחלת החיים. ההשפעות של זיהום אוויר הן מרחיקות לכת אבל הן בעיקר משפיעות על מערכת הנשימה ועל מערכת הלב וכלי הדם (cardiovascular system). התגובה האישית למזהמי אוויר תלויה בסוג המזהם שאליו חשוף האדם, רמת החשיפה, סטטוס הבריאות של האדם והגנטיקה שלו. כמו כן עלולה להיות השפעה חזקה יותר עקב חשיפה למספר מקורות שונים של מזהמים. חלק מסוגי זיהום האוויר יכולים להתגלגל לזיהומים אחרים כמו זיהום קרקע וזיהום במזון. ילדים מתחת לגיל חמש שגרים במדינות מתפתחות הם האוכלוסייה הפגיעה ביותר במונחים של סך מקרי מוות המיוחסים לזיהום בתוך ומחוץ לבית.

כל הזיהום שכאן נכנס כבר לכולנו לריאות, ועוד זיהום בכל יום יוצא החוצה ואנחנו שואבים אותו! ילדים, תינוקות, וכולם!!! זה לא בריא! כך נמות מוקדם הרבה יותר! עוצרים את הזיהום ! בכך שנותנים לייק לעמוד מחאת הזיהום בחיפה", משתפים ויחד מצליחים! שתפו


bottom of page